Студентка ІІ курсу магістратури спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» (заочна форма навчання) Юлія Бакайчук 8 листопада 2024 р. у рамках проходження виробничої (педагогічної) практики у закладах загальної середньої освіти (керівник-методист – провідний фахівець Інституту історії, етнології і археології Карпат Богдан Паска) провела пізнавальний профорієнтаційний захід для учнів 10–11 класу Делятинського ліцею № 2 Делятинської селищної ради Надвірнянського району Івано-Франківської обл.
Студентка-магістрантка провела ґрунтовну бесіду для учнів 10–11 класів, присвячену ознайомленню з професією вчителя історії. Основними завданнями заходу було сприяння свідомому вибору учнями для подальшого навчання спеціальності «Середня освіта (Історія)» в Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника, ознайомлення учнів із вимогами професії, а також мотивація для подальшого здобуття вищої освіти.
На початку зустрічі учням була представлена загальна інформація про Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, факультет історії, політології і міжнародних відносин, спеціальність «Середня освіта (Історія)». Було підкреслено, що професія вчителя історії потребує широкого кола знань з історичних дисциплін, комунікативних навичок, здатності працювати з інформацією та зацікавлювати учнів у вивченні минулого. Учням пояснювалось, що ця спеціальність дає можливість працювати не лише в закладах загальної середньої освіти, а й у закладах позашкільної освіти та у закладах передвищої освіти, а також для реалізації важливих культурних та освітніх проєктів.
Одним із важливих аспектів обговорення стала роль вчителя історії у формуванні особистості учнів, їхнього світогляду та громадянської позиції. Було підкреслено, що історик виконує не лише освітню, але й виховну функцію, допомагаючи молоді краще розуміти історичні процеси та формувати критичне мислення. Учням було цікаво дізнатися, як викладання історії допомагає виховувати у молодого покоління повагу до культурної спадщини та розуміння світових процесів.
Завдяки проведеній профорієнтаційній роботі учні 10–11 класів отримали детальне уявлення про спеціальність «Середня освіта (Історія)». Багато хто з них висловив зацікавленість у продовженні навчання за цією спеціальністю, зазначивши важливість професії вчителя історії для формування освіченого суспільства. Підсумовуючи, учні змогли краще зрозуміти особливості професії, а також дізналися про можливості для кар’єрного росту і подальшого навчання.
Захід виявився дуже корисним та інформативним!