Настановча конференція з організації проведення у студентів ІІІ курсу виробничої педагогічної практики в школі

28 січня 2025 р. за допомогою сервісу організації конференцій Google Meet відбулася настановча конференція з організації проведення виробничої педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти для студентів ІІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» (денна і заочна форма навчання). Вона спрямована на конкретну професіоналізацію та збільшує можливості самореалізації майбутніх учителів, мобілізує особистісний потенціал та виявляє приховані здібності студента, забезпечує появу ідей у ситуації вирішення педагогічної проблеми, допомагає усвідомленню та почуттю задоволення від власної діяльності.

Нараду вела керівник практики, кандидат історичних наук, доцент кафедри історії України і методики викладання історії Тамара Галицька-Дідух.

На початку зустрічі виступила випускниця Факультету історії, політології і міжнародних відносин, вчителька Приватної гімназії «Крила», доктор філософії Тетяна Мосійчук, яка поділилися своїми враженнями про професію вчителя історії та надала кілька корисних порад майбутнім студентам-практикантам, котрі набуватимуть первинний професійний досвід педагогічної праці в закладах загальної середньої освіти в якості вчителів історії та класних керівників, зокрема у виробленні творчого підходу до педагогічної і педагогічно-дослідницької діяльності.

Після цього взяла слово Тамара Галицька-Ддух, яка виокремила основні напрямки роботи вчителя-практиканта у школі, його права та обов’язки. Викладачка зауважила, що програма практики студентів розроблена відповідно до Закону України «Про вищу освіту», до «Положення про організацію та проведення практики у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника від 28 квітня 2023 р., «Стратегії розвитку Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника» на 2020–2027 рр.», навчального плану спеціальності й кваліфікаційній характеристиці, освітній програмі, інструкції з охорони праці та навколишнього середовища, Наскрізної програми практики спеціальності 014 Середня освіта (Історія) Факультету історії, політології і міжнародних відносин. Т.В. Галицька-Дідух відзначила, що під час педагогічної практики поглиблюються і закріплюються знання студентів спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» із вступу до спеціальності, психології, педагогіки, сучасних освітніх технологій, методики навчання історії, інших фахових предметів, а також знання здобуті під час навчальної практики в закладах освіти (ознайомлюючої). Під час практики виробляються навички педагогічної праці, удосконалюються сформовані методичні уміння. Тамара Вячеславівна розповіла студентам про особливості педагогічної практики, компетенції, якими має оперувати нинішній вчитель-історик.

Віримо, що оволодіння студентом (-кою) первинним професійним досвідом відбуватиметься з умінням оцінювати та аналізувати дії вчителя (викладача), учнів на уроці та в позаурочний час. Молодий вчитель-практикант (-ка) вироблятиме творчий підхід до педагогічної і педагогічно-дослідницької діяльності; зуміє правильно оформляти письмові результати спостережень та вести звітну документацію.