Протягом 6-18 лютого 2023 р. студенти ІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР “Бакалавр” проходили виробничу історико-краєзнавчу практику в закладах позашкільної освіти. Керівниками практики від закладу вищої освіти виступали доцент кафедри історії України і методики викладання історії А.З. Королько та провідний фахівець Інституту історії, етнології і археології Карпат Б.В. Паска.
21 лютого 2023 р. відбулася підсумкова нарада з питань практики, під час якої А.З. Королько і Б.В. Паска ознайомили студентів про вчасне і правильне оформлення документації виробничої історико-краєзнавчої практики в ЗПО (календарний графік проходження практики, психолого-педагогічний щоденник студента-практиканта, звіт про проходження практики, конспекти гурткових занять, конспект виховного заходу, психолого-педагогічна характеристика на вихованця гуртка, індивідуальне завдання, заліковий лист результатів практики, відгук осіб, які перевіряли проходження практики, а також висновок керівника практики від закладу вищої освіти про проходження практики). Цьогоріч базами виробничої історико-краєзнавчої практики стали заклади позашкільної освіти – Комунальний заклад позашкільної освіти «Центр освітніх інновацій Івано-Франківської міської ради», Івано-Франківський міський Центр патріотичного виховання учнівської молоді імені Степана Бандери Івано-Франківської міської ради, Івано-Франківський обласний державний центр туризму і краєзнавства учнівської молоді, Центр туризму і краєзнавства учнівської молоді Івано-Франківської міської ради Івано-Франківської області, Івано-Франківське обласне відділення Малої академії наук України, Мала академія наук учнівської молоді Івано-Франківської міської ради.
Під час наради зав’язалася цікава розмова і навіть дискусія стосовно умов проходження практики студентами. Методистка Малої академії наук учнівської молоді Івано-Франківської міської ради Іванна Іванівна Горяча та студенти груп СОІ–21 і СОІ–22 Соломія Павлишин, Наталія Якубів, Наталія Шепітак, Богдан Дячук, Яна Калинчук, Марина Блищук, Юлія Івасюта, Павло Тихонюк поділилися своїми враженнями стосовно проходження практики. Зокрема, студенти відзначили, що під час виробничої історико-краєзнавчої практики вони зуміли поглибити і закріпити знання із фахових дисциплін, виробити навички педагогічної праці, удосконалити сформовані методичні уміння. Практиканти вчилися спостерігати й аналізувати заняття гуртків, творчо використовувати досвід кращих керівників гурткової роботи у закладах позашкільної освіти. У процесі вказаної практики студенти оволоділи умінням проводити гурткові заняття різних типів, пов’язані з вивченням рідного краю, використовуючи ефективні методи і прийоми навчання як систему цілеспрямованих дій для організації пізнавальної і практичної діяльності учнів та вихованців гуртків.
Віримо, що студенти якісно оволоділи первинним професійним досвідом історико-краєзнавчої роботи, навчилися оцінювати та аналізувати дії керівника і вихованців гуртка. Молодий практикант – керівник гурткової роботи, сподіваємося, зуміє поглибити теоретичні знання студентів з фахових дисциплін і на основі індивідуальних завдань вивчення передового педагогічного досвіду керівників гурткової роботи вироблятиме творчий підхід до педагогічної діяльності.